Plody, které brání předčasnému stárnutí

To zní dobře, že? Konečně se našlo něco, po čem nebudeme stárnout. Tak je třeba rychle sestoupit na zem a rozhodně si ujasnit, že žádná bylinka a ani ten nejlepší zdroj zdravé výživy nás od stárnutí neochrání. Takový je zkrátka život. Co ale skutečně může ovlivnit právě goji berry, tak to je předčasné stárnutí. Za to mohou antioxidanty, které obsahuje. Ty likvidují volné radikály, co se pokouší likvidovat kolagen v kůži. To ovšem není jediné, co umí a proč bychom si ji měli dopřávat v našem jídelníčku. Poslední dobou se z kustovnice stala skutečně velmi oblíbená superpotravina a rozhodně není to žádný módní trend. Například čínská medicína by se bez její přítomnosti neobešla, navíc je používána již více, než 2 000 let a již něco svědčí o jejích účincích na organismus.

goja

Všechny části rostliny jsou velmi prospěšné

Ačkoliv je kustovnice nositelkou zdraví ve všech směrech, tak my přece jenom více známe její plody, které se podobají hodně červeným brusinkám nebo rozinkám. V sušeném stavu se dají běžně zakoupit nejen ve specializovaných obchodech se zdravou výživou. Také si lze zakoupit goji jako doplněk stravy v podobě tabletek nebo extraktů. Co rozhodně stojí za zmínku, že takto malé plody jsou skutečně naprosto úžasnými nositeli vitamínu C, stejně tak jako citrony nebo pomeranče. Co ovšem může překvapit, že obsahuje poměrně dost velké množství bílkovin a vlákniny, proto je naprosto ideální při hubnutí jako zdravé mlsání. Samozřejmě jsou zde obsaženy další zástupci z řady vitamínů, minerálních látek a rovněž jsou bohatým zdrojem karotenoidů, kdy jich mají více než samotná mrkev.

goja v kaši

Snídaně plná vitamínů

Přirozeně je mnoho způsobů, jak konzumovat tyto sušené plody. Záleží na tom, jak my si je oblíbíme. Mohou se stát součástí nápojů, kdy si můžeme velice jednoduše připravit limonádu, připravit si výživné smoothie, či přidat plody například do obilné kaše a tím si vytvořit bohatou snídani plnou vitamínů. Všechny způsoby jsou jednoduché a navíc tím skutečně posloužíme svému zdraví. Pokud si denně dopřejeme alespoň 30 g goji, tak se můžeme spolehnout na to, že jsme udělali něco pro naše zdraví. Navíc je to přece jenom chutné ovoce.